Torna és masszázs a prosztatagyulladás ellen


torna és masszázs a prosztatagyulladás ellen prosztatagyulladás panaszai

Bár nehéz egy kiadós sétára, tornára, futásra mint természetes hashajtóra tekinteni, de a megfelelő táplálkozással egy kis mozgás csodákra képes. Minden olyan mozgásforma, tornagyakorlat, amely megdolgoztatja a hasi izmokat segíthet a székrekedés ellen, az anyagcsere beindításában.

torna és masszázs a prosztatagyulladás ellen búvárkodás és prosztatagyulladás

A gyakorlatokat érdemes reggelente elvégezni, mindössze tíz percet vesznek igénybe, viszont már egy hét után tapasztalható a hatásuk.

Feküdjünk hanyatt, először az óramutató járásával megegyező irányba simogassuk a hasat, majd gyengéden, enyhén végignyomogatva.

torna és masszázs a prosztatagyulladás ellen mit írnak fel a krónikus prosztatagyulladás kezelésében

Ezután húzzuk a mellkashoz a térdet, a karjainkkal kulcsoljuk át a lábat, majd ebben a testhelyzetben lassan gördüljünk az egyik, majd a másik oldalunkra. Ismételjük meg a gyakorlatot legalább tízszer, majd álljunk fel. Feszítsük meg a hasizmot, tartsuk így legalább nyolc-kilenc másodpercig, majd lazítsunk — ezt a gyakorlatot is ismételjük meg többször.

torna és masszázs a prosztatagyulladás ellen pangásos prosztatagyulladás otthoni kezelés

A hashajtásban segíthet egy kifejezetten erre a célra kifejlesztett masszázs is, amely felébreszti alvó beleinket. Kezünkkel végezzünk patkó alakú körzéseket a hasfalunkon jobboldalról, alulról prosztatagyulladású férfiak felfelé, majd baloldalra haladva felülről lefelé, azaz a vastagbél lefutásának irányában.

Minden reggel — például felkelés előtt — végezhetjük néhány tíz percig. Nem is sejtenénk, hogy az egyszerű térdemelés is jótékonyan hat a bélrendszerünkre.

A róla elnevezett intimtornát számos képzett tréner oktatja országszerte és külföldönde tanulható könyvből, dévédéről is.

Combunkat lazán lógó lábszárakkal húzzuk fel a mellkashoz, amilyen magasra csak tudjuk. Rövid ideig tartsuk itt, majd lassan mozgassuk a kiindulási helyzetbe.

A gyakorlatot végezzük két lábunkkal egyszerre vagy külön-külön, ötször-tízszer egymás után.